Easy like sunday morning


Söndag. Snart en vecka sen jag kom tillbaka och jag känner mig redan som hemma! Tyvärr har vädret inte varit speciellt bra hittills - mycket regn och fortsatt blåsigt. Regnet stör egentligen inte så jätte mycket eftersom att det är så varmt, men det är lite meckigt att gå runt med paraply när det blåser kraftigt. Idag har varit första soliga dagen och jag har varit på stranden för första gången och badat! Det är fortfarande något vilt över vågorna, så jag vågade mig bara ut till midjan, redan då sveper vågorna som kommer in omkull en. Klart kul! Man får passa sig lite dock, flertalet personer dör i området varje år och en polare till mig fiskade upp en död surfare precis innan jul. Vågorna kan lätt lura en med sitt härliga brus och sin turkosa färg men det är ofta starka undervatten strömmar som snabbt drar ut en på djupt vatten. De som har bott i området länge har lärt sig "läsa" havet, och jag själv börjar lära mig mer och mer hur man ser vart strömmarna går och om är farliga eller inte. Jag håller mig dock alltid till att badat mellan flaggorna som livvakterna har satt ut som rekommenderade badplatser. Jag har alltid haft stor respekt för djupt vatten och man måste känna krafterna i vågorna här för att riktigt förstå hur snabbt det kan gå illa!




Jag flyttade in i min nya lägenhet i fredags - jätte skönt att kunna börja göra sig hemmastadd! Det är svårt att koncentrera sig på plugg och annat när man lever i kappsäck. Igår så var jag och Steph på Pacific Fair som är ett stort köpcentrum i närheten, för att köpa lite gemensamma prylar till lägenheten. Det är tydligt att möbler och annat har varit med ett tag och det har nog tyvärr inte blivit städat här alltför ofta. Vi köpte därför flera olika rengöringsprodukter och gick lös med igår. Nu är det lite bättre, men det luktar fortfarade lite konstigt i skåpar och annat. Jag antar att det kan vara svårt att undvika när stora delar av lägenheten har heltäckningsmatta.



View Pacific heter lägenhetskomplexet vi bor i. Bakom träden i mitten av bilden börjar havet.



Huset. Vår lägenhet är på tredje våningen där fönstrena är öppna.



Solnedgången från Kevin och Stephanies balkong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0