Det blir en dag på stranden



Tjooo

Idag har det varit soligt! Det händer inte ofta nu förtiden... Eller vanligtvis så är det regn på morgonen när jag vaknar, sen åker jag till skolan och när jag kommer hem vid 16-17 tiden så är det sol, men då närmar sig solnedgången. Dagarna är lite kortare här nu än vad de brukar vara. Det är ljust ute vid 6-tiden på morgonen och solen går ner vid 18-tiden, jämfört med förra terminen då solen gick upp mitt i natten kändes det som.

Så idag har vi varit på stranden. Trots att stranden här är mils lång så springer man ofta in i kompisar så fort man går dit, vilket är kul! Vi hann vara där ca 2 timmar innan de mörka molnen drog in... Badförbud idag, någon cyklon håller på att närma sig så hela stranden var alltså avstängd för bad.




Marion, Stephanie, Cristen, Rebecca, Tom och Brandon


Stephanie



Kolla vilken härligt färg vattnet har! Vi blev klart besvikna när vi såg att det var badförbud. Badvakterna tll och med åkte runt med bilar och högtalare och sa till folk som var i vattnet att komma upp.

Så... vad mer... Vi hade inflyttningsfest i onsdags!


Chris och flickvän Ashleigh



Det här är vårat kök, det är nog allt av lägenheten jag kommer visa här haha Den lilla svarta toaster ugnen fick vi köpa när vi flyttade in. MÅSTE kunna göra pommes för att överleva.



Det här är någon konstig grej de gör i Kanada. De skär ett hål mitt i brödet och häller i spenatdipp. Sedan äter man och dippar bitarna som är bortskurna, och när de tar slut så fortsätter man med att bryta från brödet. Vanligtvis så häller man dippen direkt in i brödet, men den här gången fick platsskålen vi köpte dippen i följa med för att minska geggandet. Det blev bra kladdigt ändå vill jag lova.



Sheldon, Joei, Marion, Veronique

Fredagskvällarna spenderar vi ofta på en lokal surfklubb. De har happy hour mellan 16-18 så vi brukar passa på då och sedan gå hem till någon och grilla eller gå ut och äta. I fredags hade dock kanadensiska föreningen på skolan ordnat stort kalas, Pub Crawl, som det kallas. Man köper en biljett för 2 dollar (ca 13kr) och sedan går hela gänget tillsammans runt till fem olika klubbar och man får en gratis öl/drink på alla ställen. Första stället bjöd även  på varmkorv. Riktigt kul kväll!

Så här ser utsikten från surfklubben ut.



Härligt havsutsikt!



Brandon och Rebecca

Lördag kväll och jag och Stephanie är båda hemma och hänger - hon är sjuk och jag förbereder mig för en heldags plugg imorgon. Har min första tenta till veckan så nu gäller det att sätta fart.


Hörs snart igen!!





Kommentarer
Postat av: Magnus

Härligt med sol och värme! Det känns ganska rättvist att du inte får bada, måste jag säga. Något måtta får det väl ändå vara! Det där spenatkladdet såg förresten väldigt märkligt ut. Plocka inte upp några vanor som jag inte godkänt.



Själv är jag nyss hemkommen från Alperna. Sol och fin åkning i en vecka. Kommer du ihåg snö? Din hyresgäst stod förresten på huvudet ganska rejält. Han verkar dock vara pigg nog att fortsätta betala hyra tills vidare i alla fall. Jag får hålla ett öga på honom.

2010-03-21 @ 14:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0