Äntligen framme!


Resan, som påbörjades i söndags klockan 15.05, avslutades igår vid lunchtid (Svensk tid 04.00). De första dagarna innan jag får flytta in i lägenheten som jag ska bo i den här terminen, så bor jag hos ett norskt par som jag lärde känna förra terminen. De har fått tag i en superfin lägenhet ca 10 minuter promenad från centrum. Man kan faktiskt se det lilla hus som jag ska bo ifrån deras balkong. Plus havet såklart J


Denna termin kommer jag inte bo lika fint som förra terminen, men det ska nog gå bra ändå. Lite billigare - lite sunkigare. Men läget är otroligt bra, bara två kvarter från centrum och ett halvt kvarter från havet. Lägenheten har två stora sovrum, balkong med havsutsikt, kök och allrum. Bilder kommer senare! Jag kommer att bo med Stephanie, en kanadensisk tjej som jag umgicks med en del i höstas (våras?).

På tåget från Brisbane till Surfers åkte jag genom områden med stora översvämningar, det har tydligen regnat mer det senaste dygnet än vad den någonsin har gjort tidigare i det här området.  Och idag har det varit soligt och regnigt om vartannat. Kraftig blåst har härjat hela dagen och håller stadiga 48km/h. Havet ser helt vilt ut – svart och stora vågar som slår längre ut än vanligt, vilket ger mängder med vitt skum.


Så nej, jag har inte varit på stranden ännu och jag har spenderat mer tid inomhus än utomhus… Tur att jag inte är här på kort semester utan ska stanna ett tag!




Det blåser på mig



Grått grått grått. kan ni se den lilla svarta pilen? Den pekar på huset som jag kommer bo i. För er som har varit här så ligger bungyn bakom den gul/blå huset som man bara ser halva av till höger i bild.


Kommentarer
Postat av: Morsan

Även här stormar det, men inte ser vi så glada ut som du när håret snurrar runt ansiktet. Kan kanske har det något med temperaturerna att göra. P-O har åkt till Sälen med längdåkningsskidorna i högsta hugg.



Kramar i mängder!

2010-03-03 @ 10:45:41
Postat av: Elham

Ah vad roligt att du ar tillbaka pa plats - och jag saknar dig massor nar jag ser vinden i ditt har. Sa underbart! Jag o du i sommar min alskade skona!



Puss o kram fran din trogna blogglasare/stalker :)

2010-03-09 @ 14:12:07
URL: http://epourazar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0