Sjuk

Jaha, så var jag sjuk igen. Har tyvärr varit förkyld och febrig ganska ofta sen jag kom hit, men nu är det sämre timing än någonsin. De tre följande veckorna har jag tre tentor att skriva och en uppsats att lämna in. Den första tentan är på Onsdag - Accounting for managers. Kursen ska vara bland de svåraste på universitetet enligt Business School rektorn (heter det ens så? Business director är han kallad här...) och det är lite besvärande att plugga med feber och rinnande näsa. Jag kommer dock ägna hela helgen åt plugg så förhoppningsvis hinner jag bli redo! Behöver även sätta igång med uppsatsen, den ska vara på ca 10 sidor och handla om Solenergi. Låter klart konstigt när kursen är business finance, men det jag ska göra är att agera "investment analyst" och skriva en rapport med rekommendationer om huruvida ett Australiensiskt företag bör investera i den svenska solenergi marknaden. Spännande...

Förresten så fick jag tillbaka resultaten från min första tenta - alla rätt! Duktig tjej. Tror inte att det har hänt sedan i lågstadiet någongång.

Nu måste jag sova igen. Det är alldeles för ansträngande att skriva på datorn uppenbarligen.

Kramar



Förresten, vi gillar fortfarande vår nya lägenhet. Vi gillar inte mannen på balkongen mitt emot som mer än gärna går runt naken och drar i snopppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0