Griffith


Hej!

Vanligtvis brukar jag ju försöka skriva lite om, och visa bilder från, roliga saker... Typ resor, fester, fina platser...fåglar, spindlar... :) Men efterstom de senaste tre veckorna endast har bestått av studier så tänkte jag att ni skulle få se lite bilder från skolan.








I byggnaden ovan har jag de flesta av mina föreläsningar



Biblioteket, väldigt fräscht och modernt med fleratalet datorer och även bärbara datorer till låns. Men tyvärr alldeles för få "tysta-studie-platser". Vill man få ett eget skrivbord så måste man vara här kl 9, annars är det kört.



Plats för medhavdmat, och även för grupparbeten och annat trams. I bland är det folka här som säljer solglasögon, kläder och smycken. För någon vecka sedan så var det någon religiös aktivitet.



Matplats-utomhus. Här ligger solen på och steker hela dagarna, så oftast sitter det inte så mycket folk här. Inte för att det är så varmt att man inte kan vara i solen, utan för att folk generellt klär på sig lite extra mycket kläder när de ska till skolan, eftersom att luftkonditioneringen inomhus inte är att leka med. De kyler ner biblioteket så pass att jag brukar ha minst (!) två långärmade tröjor på mig.


Här tränar jag. Ja, hör och häpna. Jag tränar, för första gången på typ fem år. Pilates och Yoga. Det passar mig bra, jag tycker inte om att bli anfådd. Det gör liksom ont i lungorna ju...



Det här är ena av våra "Cofee-Bugs".  Jag är stammis. Tyvärr så har de inte vanligt brygg-kaffe här utan man "måste" beställa Latte, Espresso eller annat fin-kaffe. Gott, men till vardags föredrar jag faktiskt mitt vanliga ful-kaffe.



Visst är det grönt och härligt!

Skolan ligger ca 20-25 minuter från vår lägenhet, men det går direkt bussar dit som avgår från hållplatsen precis utanför vårt hus.

Sista tenta på torsdag, sedan är jag ledig hela nästa vecka - lyx!


Kommentarer
Postat av: Morsan

Kul att se lite bilder från vardagen också. Det verkar rätt nytt och fräscht och mycket grönt. Påminner om Umeå Universitet .... he-he! Här på andra sidan jordklotet är det bra mycket svalare nu. Björkarna skiftar färg och det blir mörkare om kvällen. I går var det höstdagjämning. Dags för stearinljus och braskamin!

2009-09-22 @ 15:01:03
Postat av: Magnus & Annika

Höst? Vilket trams. Här i lokala södern är det soligt och nästan sommarvärme. Du skulle säkert trivas om du provade på det. Ha det bra!

2009-09-23 @ 22:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0