Den som väntar på något gott...

Jag har såklart varit väldigt upptagen. Eller det kanske inte riktigt är sant. Men jag har inte gjort något kul!!!... Nu hittar jag på igen. Ja, hur som, här kommer ett bild maraton för att sammanfatta de senaste veckorna.

Jag har.....

... varit på "black and white party" anordnat av den kanadensiska föreningen (som jag såklart är medlem i)

Vi kände oss väldigt kanadensiska och viftade stolt med flaggan. Festen började med en båttur i kanalen för att sedan fortsätta på en av klubbarna inne i stan.



Det här är Kerri. En av de "riktiga" Kanadensarna på festen.


... tittat på Indy-car race. Mer stökigt än kul för att vara ärlig. Hela Surfers förvandlades plötsligt till en stor bilbana och drog till sig alla möjliga konstiga filurer för en helg i surf-paradiset. "Bogans", kallas dem vilket i princip betyder lantisar. De kommer till surfers varje år för detta event samtidigt som den lokala befolkningen flyr fältet, upprörda över de otroliga trafikförseningar eventet innebär och alla knäppisar som springer runt på gatorna och beter sig som att dem fram till nu varit inlåste i en stuga på landet.






Lite bilder tagna från en lägenhet 29-våningar upp. Ljudet från bilarna var helt bedövande även så här långt i från. Väl nere på gatan fick man glatt stoppa in öronproppar eller fingrar för att skydda sig mot det värsta.

... badat i havet!!!



Det börjat bli väldigt varmt här nu och det märks att sommaren närmar sig. Jippie!

... ätit god mat med härliga vänner.



Oj! I vanliga fall skulle jag nog tagit mig tid att vända på bilder, men tackvare snigel-internet så tog det mig nästan en och en halv timme att ladda upp alla bilder och nu vill jag inte mer. Men Natalie är väldigt söt ur den här vinkeln också :)



Finlands representatant Tellu



Daniel och Nat

... firat Halloween på skolans Halloween party. Riktigt kul event! Till skillnad från i Sverige så är Halloween en riktigt stor tillställning här som innebär utklädnad i alla dess former. Jag var självklart hulken. Som handen i handsken. Bokstavligt talat faktiskt...


Och vilken handske sen! När man slår med den högre säger en läskig röst "You are making me angry!! I'm the hulk!" Vilket såklart var väldigt festligt fram på småtimmarna.



Heath? Nej inte riktigt. Detta är Manolo från Mexiko.


Sara




... varit i Brisbane och ätit världens godaste varmkorv hos Daniels föräldrar. Vi har haft väldigt svårt att hitta fläskkött här utan fettklumpar och annat obehagligt, men äntligen blev vi introducerade till ett märke som faktiskt producerar ätbart kött!


Jag har klappat byrackan Muffy.

 Och katten Basil.

... jag har varit och kampat på Stradbroke Island.





Den fantastiska stranden. Morgondopp 07.00

Följt av frukost. Läskiga mackor som nog varmhållts aningen för länge och kaffe.


Jag fick en (?) öl.

Jag och Natalie hann även med en tupplur på båten på vägen dit.

och här hade Sara och Natalie det väldigt mysigt i solen i väntan på båten.



På något konstigt sätt så lyckades både båten, bussen och tåget vara försenade så vi hann vila väldigt mycket.





Vi eldade på stranden och såg solen gå ner.


... tittat på regnet.




Självklart tillkommer också mängder av plugg på detta. Förra veckan hade jag mina sista föreläsningar och den här veckan är sk "studievecka". På lördag har jag min första (av två) final-exams, vilket innebär att de betygsmässigt motsvarar ca 50 % av kursen. Jag har börjat plugga i tid och känner än så länge att jag ligger rätt bra till tidsmässigt. Vi får väl se, gäller att hålla koncentrationen de senaste dagarna. Vädret hjälper dock till. Det har varit storm och regn till och från senaste veckan. I morse när jag vaknade så var balkongen täckt av 2-3 cm vatten. Regnet är dock mycket väkommet. Inte bara med tanke på förutsättnigar för att stanna inne och studera utan främst med tanke på alla skogsbränder som härjar runt om i landet.

Så. Nu får det vara nog! Nu ska jag se på the mentalist och äta ost. Mums!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0