Nytt hem!

Halloj!

McDonalds verkar vara på bra humör idag och internet fungerar toppen, här kommer lite mer bilder!

Idag har vi äntligen flyttat in i en lägenhet! Hur skönt som helst att flytta in alla grejer i en garderob istället för att bo i en resväska. Tyvärr så verkar de vara generellt rätt dåliga på att städa hotellen och lägenheterna här, så jag antar att vi får börja med det. Jag och Natalie flyttade in nu på morgonen och Charlotte håller på att flytta sina grejer från Hostelet nu. Charlotte kommer från Danmark och är här på utbytesprogram, något inom ekonomi om jag inte minns fel. Vi alla pratar engelska med varandra, blir klart många missförstånd annars!


Charlotte till höger

Charlotte till höger

Mitt rum

Mitt rum


Lägenheten

Köket

Jag hade första skoldagen igår! Spännande spännande. Majoriteten av studenterna är asiater och de hänger tyvärr mest med varandra. De verkar itne förstå engelska heller, när lärarna säger åt dem att göra något gör de helt tvärtom. Och jag som trodde att jag skulle få det tufft med engelskan... Har även träffat många trevliga kanadensare. De flera bor i surfers paradise så det är smidigt, jag ska möta några av dem i kväll. Jag har fått veta vilka kurser jag ska läsa och det har visat sig att alla kurser ligger på kvällstid på veckorna och på lördagar mellan 9-15. Helt ok dock, då får jag ju hela dagarna lediga! Nu har jag ingen ursäkt längre att inte lära mig surfa... :) Vågorna är helt klart lite läskiga och det är kraftiga undervattensströmmar. Läraren som är ansvarig för alla business-studenter berättade att hon har haft studenter som fått hudcancer för att de inte använt solkräm och även flertalet som har drunknat i vågorna... Jag ska köpa en flytväst.

Redo för första skoldagen!

Första skoldagen. Stor flicka.

Förresten, noterna den snuskiga stolen i bakgrunden. Den kan inte ens ha varit fin när den var ny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0