Det blir en dag på stranden!


Jag tänkte först skriva en lång berättelse om hur mycket jag har bråkat med skolan de senaste dagarna , men jag har berättat historien minst 30 gånger det senaste dygnet så jag tänker helt enkelt bespara er (främst mig) den historien. Slutsatsen är alla fall att jag nu läser ett program som heter International Master of Business Administration. Nästa alla lektioner är på dagtid utom onsdagar och jag är ledig fre-sön, vilket känns bra då det finns väldigt många alternativ för weekend-resor. På Måndag drar första lektionerna igång - spännande!


Fredag!





Varmt och skönt tänker ni. Kalllt och blåsigt tänker jag.




Bilder från förra helgen



Deborah, Charlotte, Jag och Natalie



Chris och Gregory



Högklassigt vitt vin



Charlie och jag

Idag har jag haft "inskolning", sk orientation, från 8:30 till lunch. Jag tror det är min femte orientation på de två veckorna jag är här, och de säger ganska samma saker. Så nu kan jag nästan allt om boksökning, kartor, studentkåren och andra livsviktiga saker :)

Igår kom mina två rumskompisar hem efter två dagar i Byron Bay. Resan var ordnad av skolan för utbytesstudeter. Jag räknas alltså inte med i den gruppen utan jag är "international student" och får leka med andra i min grupp. Alla gruppindelningar här är lite förvirrande och jag tror egentligen att de mest är till för att skolan ska kunna hålla isär oss. Hur som helst, på resan fick de klappa och hålla i Koala björnar!!! MYS! Onödig(?) fakta fick de också; visste ni tex att alla koala björnar ständigt är höga på grund av all Eucalyptus de äter? Plus att alla har klamydia? Det ni. 

Jag har just hittat min favoritbil! En rosa stretchhummer!



Stephanie, Chris och Greg



The end.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0