Måndag


Så var det ny vecka igen! Har nu avklarat mina två första "tentor". Den första var grupparbetet och presentationen förra veckan och den andra skrev jag idag i International Business finance. Det handlar om växelkurser, räntor, inflation osv. Det är en kul kurs och ämnet är ständigt aktuellt. Jag uppskattar verkligen att det finns "rätt och fel", något som jag ofta saknade när jag läste sociologi och andra flum-ämnen på Stockholms Universitet. Dock så blir det mer tydligt nu än någonsin att mina mattekunskaper är otroligt begränsade... Inte nog med att jag måste lära mig alla formler och ekvationer för den här kursen, jag måste också (mer eller mindre) repetera matte från gymnasiet för att ens kunna utföra beräkningarna vi ska göra! Som tur är får jag hjälp från nära och kära, så det kommer nog lösa sig till det bästa!


I fredags hade vi lite fest i vår lägenhet, följt av Salsa-dans i huset Q1. Q1 är världens högsta bostadshus, jag tror att det är ca 145 våningar. Salsan var på våning 77, det knäckte lite i öronen när vi åkte upp i hissen. Utsikten var dock fantastisk! Tyvärr så fanns det ingen uteservering så det gick inte så bra att ta bilder. Men jag ska ge det ett till försök någon dag de närmsta veckorna, de har tydligen ett fik som ska ha utkiksplats eller liknande.





Charlotte





Marianne, Jane, Christian, MJ



Natalie och jag


I lördags grillade vi, badade i poolen och solade. Det har varit en otroligt varm helg och även början på veckan. Idag har det varit 33 grader! De sa på nyheterna att Augusti har varit varmare än på flera år och att de räknar med en varm sommar och vår! Det tackar vi för.






Charl och Natalie



Solnedgång



Oväntat besök....

Notera att jag inte har zoomat in. Spindeln är ca 2 decimeter. Kul. Jätte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0