Tui?

Jag har just hittat en gammal vän....



Thouy? Det var länge sedan vi sågs, men precis lika trevligt som jag minns det.

De senaste dagarna har varit riktigt härliga! Solen skiner och jag inbillar mig att havet blir lite varmare för varje dag, fortfarande svinkallt dock! I torsdags var jag på skolan och hade lite workshops och "lära-känna-varandra" lekar. Mick Dundee var där och visade oss sina reptiler! Min plan var att publicera en hel rad med bilder, men McDonalds och jag kommer inte riktigt överens, så reptilerna får bli nästa gång! Jag har iallafall klappat en krokodil och den var förvånansvärt mjuk och vänskaplig. Jag misstänker dock att det var för att den hade tejp runt nosen...

Jag har nu fått bekräftat att bland de internationella studenterna så är Kina i klar majoritet, följt av Indien och sedan Kanada. Norge är även starkt representerade. Om jag inte minns fel så hade de nästan 500 studenter här förra terminen!







Jag och Nathalie. Som ni ser är vi rätt påpälsade med tanke på hur varmt det ser ut att vara. Det är inte varmt. Det är kallt. Man måste ligga ner på sanden för att det ska bli varmt, det är liksom mer vindstilla där....

Huset vi bor i ser ut så här. Balkongen just brevid skylten på huset är våran.



Och poolen...



Jaha, det var nog allt för idag. Ikväll ska vi hem till en kanadensisk kille, Chris, och hans två roomies (två kanadensiskor). De bor på 33dje våningen (!) Det ska bli kul, jag ska fota utsikten!

Hej hopp!!

Oj, glömde nästan det viktigaste! Natalie har fått en inneboende.



Det tog ett tag innan vi förstod att den var död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0