Det var inte igår.


Det blir tyvärr inte så mycket uppdateringar just nu, har fullt upp i skolan och det känns som att jag redan nu spenderar större delen av dygnet framför datorn. De senaste veckorna har varit väldigt intensiva, med flertalet inlämningar, tentor och presentationer per vecka. I morgon har jag den sista presentationen för terminen och på fredag ska den sista uppsatsen lämnas in. Efter det följer två veckor av föreläsningar, en vecka utan föreläsning då det är tänkt att vi ska plugga för tenta-perioden som börjar 12 Juni. Jag läser fyra kurser den här terminen, och kommer alltså ha lika många slut-tentor. Den första är 12 Juni och den sista den 25 Juni. Som tur är så har jag inga tentor samma dag eller dagarna efter varandra, vilket gör det lite lättare att planera studierna.

I övrigt så har jag träffat en heldel härliga människor i klassen som jag hängt med endel. Helgen för en och en halv vecka sedan fyllde en av killarna år och jag, Camilla och Stephanie åt middag här innan och gick dit framåtkvällen. Så här såg det ut!



Jag och Camilla



Det här är min rumskompis, Stephanie. Och ja, lägenheten är precis lika kal som bakgrunden indikerar.


Födelsedagsbarnet, Ross. Som ni ser dök det upp massa folk och det blev en riktigt kul kväll! Det är rätt sällan som jag träffar folk från Sverige här, men eftersom Ross's tjej är svenska och hans rumskompis finska, så dök det upp enhel del skandinaver till den här festen. Vanligtvis brukar kanadensarna vara dominerande.

Okej, åter till plugg!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0