Bourne!

Jag är sjuk. Jag tycker inte om att vara sjuk. Jag är alldeles för rastlös och vill vara upp och göra saker. Men tyvärr så orkar jag inte riktigt det nu. I dag har jag suttit i soffan i 12 timmar, förutom korta avbrott för att hämta mat. Nackdelen med att vara sjuk i Australien är att hämtmaten här inte är bra alls. Finns ingen liten härlig grill på hörnet, eller kiosk som säljer thaimat, som det gör hemma på söder. Så här får man snällt gå till McD eller något av turisthaken, men det är aldrig riktigt värt pengarna. Det är som att de har glömt bort hur man kryddar mat eller att pasta inte ska kokas till den är mjuk och kladdig. Jag har alltså promenerat en kortis till butiken för att fylla på lagren med choklad, tacos, cola och andra nyttigheter. På något sätt är det mycket mer lockande än "riktig" mat när man är sjuk... Och för att göra det ännu lite bättre; jag har sett fyra filmer idag. Ja, ni läste rätt, fyra filmer! Först och främst så såg jag de sista två filmerna i Bourne trilogin. Jag har självklart sett dem förut men tröttnar liksom aldrig på dem. För det första så är ju Matt Damon alldeles fantastisk, men sen så är jag ju sjukt svag för action filmer med spioner, slagsmål och sjukvapen. Och de får gärna spränga saker. Die hard tycker jag också är grymt bra för den delen. Jag är klart töntig. Sen såg jag Sex and the city filmen och Twilight. Jag vet, bygger på töntfaktorn bra här. Men jag kan inte hjälpa det, jag är fullkomligt uppslukad av Twilight serien! I slutet av Juni kommer tredje filmen ut, jag längtar redan lite...

Snart sängdags och hoppas att jag kommer må lite bättre imorgon. Men som tur är så är det en bra tid att vara sjuk. Hade varit värre förra veckan, eller nästa vecka då jag faktiskt har saker att göra. Nu har jag faktiskt tid att göra ingenting ett par dagar. Förhoppningsvis hinner jag bli riktigt sugen på att sätta igång med plugget igen när jag är frisk!

Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0