Tagning 3


Tjooo. Nu är det en vecka sedan jag kom hem. Sjukt lång resa - som vanligt. Thai airways har inga små tv apparater på första flygningen mellan sthlm-bangkok och det är helt klart besvärande. Vanligtvis brukar jag tycka första resan är rätt härlig; vin, mat, kaffe och tid att se på film :)

Bodde två första dagarna hos en kompis och gav mig ut på lite lägenhetsletning. Hade kikat endel på internet innan så hade rätt bra ide om vad som fanns ledigt och efter ett år här så har jag även ganska bestämda åsikter om var jag vill bo och inte. Tyvärr så hann mina två favorit lägenheter bli bokade under mina två resdagar efter att ha varit lediga i en månad, vilket ju var lite snopet. Men men, det har löst sig bra ändå! Nu har jag flyttat in i en tvåa i ett hus som heter Palazzo Colonnades precis vid byggnaden Alexander som jag bodde i första terminen jag var här. Området är super fint och nära till allt. Havet är ett kvarter bort bara och det finns pool, gym och grill faciliteter. www.palazzocolonnades.com.au. Lägenheterna fungerar främst som hotell-lägenheter och det är därför lite resort-känsla. Havet kan skymtas mellan lite palmer men bara om man tittar noga :) Kommer lite bilder senare!

Har börjat skolan och mina tillvalskurser som jag tar den här terminen. Urvalet har väl inte varit överdrivet stort men jag känner mig ändå rätt nöjd med kurserna än så länge.

I morgon kommer Jakob! Jag har försökt plugga lite i förväg inför föreläsningarna den här veckan och nästa så att vi ska få lite tid att slappa och fixa lite saker som behövs till lägenheten. På lördag är det Race Day! Kommer ni kanske i håg det från förra året? Stor hästkapplöpning där det är fri öl, mat och det är dresscode med finkläder och hattar och fjädrar. Ska bli kul!

Hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Elham

HELENA!!

Vill veta mer om livet i tagning 3. Bilder fran Race day och ditt face day skulle ocksa uppskattas :) Saknar dig som vanligt... det dar med Skype date gick ju inte sa bra for oss (tror det kan ha varit mitt fel :/ Forlat!) Hoppas allt ar fint med dig och Jakob. Pussar i massor till dig du vackra och underbara manniska

2010-08-23 @ 13:41:42
URL: http://epourazar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0