Det rustas för vinter…



Idag skulle jag åka och shoppa. Eller snarare jag skulle plugga, men jag åkte och shoppade. Hela den här veckan har jag varit trött och haft svårt att koncentrera mig. Har inte fått hälften så mycket gjort som jag hade hoppats. Men har i allfall avklarat en grupp-presentation i marknadsföringskursen. Tillsammans med tentan jag skrev för ett par veckor sedan så är nu 50% av den kursen avklarad – skönt! Hur som helst, tillbaka till shoppingen. Butikerna verkar precis ha fått in sitt vintersortiment. Fodrade jackor, vantar, mössor, halsdukar och boots. Väldigt mysigt – om det inte vore för att det fortfarande är 25 grader varmt här! Nog kommer det att bli kallare, men den dagen det skulle vara så pass kallt att det är möss- och vantväder kommer aldrig att komma. Har man någonsin upplevt en ”riktig vinter” så är deras tappra försök att sälja dyra vinterkläder, inför en säsong som närmast kan beskrivas som svensksommar, skrattretande!

 

Det börjar dock bli kallare här, helt klart. Och idag har det regnat något fruktansvärt mycket. Men det är fortfarande varmt, folk badar och njuter av de sista sommardagarna. Själv klär jag på mig långbyxor och tjocktröja eftersom jag vanligtvis spenderar dagarna på biblioteket – de är väldigt förtjusta i luftkonditioneringen som (gissningsvis) är inställd på ca 15 grader. Jag har fått berättat för mig att anledningen till att många shoppingcenter i Asien har så kallt är för att luftkonditionering anses lyxigt och det är något som man gärna vill visa upp, det ger status. Kan det vara så här också kanske? Låter ju hur fjantigt som helst… Men har inte någon bättre förklaring. Studenterna klagar ständigt och får pälsa på sig så fort de kommer innanför dörrarna till biblioteket, men ingen förändring.

 

Kanske är klädbutikerna och biblioteket i maskopi?

 

To be continued…

 


Kommentarer
Postat av: Elham

Baby!

Vi ar interconnectade. Samma teori om lyxkonditionering finns runt om i Afrika o jag snorar sa fort jag kommer i narheten av en AC. "Vintern" ar kommen har ocksa, men aven om det fortfarande ar en 20 grader o sol har ar det forbannat kallt hemma pa kvallarna (utan AC). Nogon som hort talas om central heating?? Nej nej! Jag sover med langbyxor, scarf o tjocktroja och ska idag ivag o shoppa... mossa, halsduk o vantar :)



Saknar dig Helenauppochner. Mamma har blivit hooked av din blogg o drommer sig bort till det vackra Australien. Jag drommer mig bort till dig. Du ar bast! Puss o kram

2010-04-23 @ 15:31:27
URL: http://epourazar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0